Van Bangkok naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Koh Samui

Door: Monique en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

08 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

6 oktober
Vandaag een dag zonder afspraken, het uploaden van foto's naar het blog is niet te doen, het duurt te lang zodat alles vastloopt.
'S middags met de watertaxi naar Chinatown, naar Wat Traimit, de tempel met de massief gouden Boeddha. Vandaar weer te voet slenteren door Chinatown, het is er zo druk! Maar wat zijn de mensen relaxed! We besluiten een zijstraatje in te lopen, zo'n straatje van 1 meter breed met aan weerszijden kraampjes met etenswaren, kleding, elektronica en nog veel meer..... We horen een claxon en er kan dus ook nog gewoon een volgepakte motor in volle vaart tussendoor. De meeste etenswaren herkennen we niet maar op een gegeven moment zien we een kraam waar garnalenstaartjes uit deeg uitsteken, we ga het proberen.... You want to drink to? vraagt de vrouw, natuurlijk! Omdat we ook wat te drinken bestellen krijgen we een soort amuse.... Het ziet er drillerig en eng uit, wit met groen en roze en we krijgen er stokjes bij...... We kijken elkaar aan ..... We gaan het proeven! Het was heerlijk! Een soort sushi en de vis was gaar, met lekkere plakrijst.
Na de heerlijke lunch richting Wat Poh gelopen, de liggende Boeddha, het is de oudste en grootste tempel in Bangkok. De liggende Boeddha is 46 meter lang en 15 meter breed, indrukwekkend!
Na bezoek van de tempel komen we door winkelstraten die volgestouwd zijn met auto onderdelen, en dan één onderdeel per winkel....... Een winkel met grasmaaiers in alle soorten en maten en een winkel met alleen maar weegschalen in alle soorten en maten. Het laatste stuk nemen we een Tuk Tuk....25 minuten doodsangsten uitstaan, maar voor 80 Bath kun je ook niet te veeleisend zijn!
S'avonds gegeten bij een restaurantje waar shrimps het huismerk lijkt te zijn, niet verkeerd!

7 oktober
Vandaag naar het vliegveld, gisteren online een vlucht geboekt naar Surat Tani om vandaar uit de eilanden te bezoeken, tenminste we denken een vlucht geboekt te hebben maar hebben geen bevestiging ontvangen.... Op hoop van zegen naar het vliegveld dus. Bij het inchecken blijken we dus niet op de lijst te staan...... Maar geen nood, we moeten naar balie 6 waar we alsnog een ticket kunnen kopen, opgelost! Na een uurtje vliegen zijn we in het zuiden, we kopen een combiticket voor bus en boot en kunnen meteen instappen. Anderhalf uur bus en anderhalf uur boot en we zijn op Koh Samui, de taxichauffeurs vliegen ons zowat aan maar we besluiten er voorbij te lopen en eerst wat te drinken, een chauffeur houd ons nauwlettend van een afstandje in de gaten. Als we besluiten verder te gaan is hij ineens verdwenen, dan maar stukje lopen...... En warempel, na een minuut of tien komt er een scooter aan met een soort zijspan eraan gelast waar je bijvoorbeeld ook een geit in kunt zetten, de naar schatting 110 jarige man vraagt vriendelijk waar we heen gaan.... "We need taxi to Lamai " .... " I take you to main street to the taxi's... 80 Bath" het lijkt ons zo grappig dat we niet eens afdingen. Monique als eerste erin met de backpacks Hans moet achterop de scooter anders kukelt die om.... Het brommertje begint te sputteren en .....het rijd!!! Na een half uurtje pruttelen en "gesprek" over de haven in Rotterdam bereiken we de hoofdweg. We geven de man 100 Bath en bedenken dat hij de hele week niet meer hoeft te werken nu.... We nemen een taxi naar een hotel wat we op Google gevonden hebben en het blijkt een prima keuze te zijn! Bungalow op 20 meter van het strand! Enige minpunt is dat er nu op de eilanden een smog hangt vanuit Indonesië omdat ze daar plantages aan het platbranden zijn om land vrij te maken..... Hopelijk trekt het snel weg?....

• 08 Oktober 2015 - 19:10

Anne-Marie:

En hoe was jou ervaring in een zijspan, hihihi Ik kon er goed in slapen, jij waarschijnlijk niet!!!

• 09 Oktober 2015 - 14:38

Willie Van Zoggel:

hoi Hans en Monique,
    geweldig toch zo'n reis. Ga je nooit meer vergeten deze ervaringen.
    Veel plezier verder. We blijven jullie volgen.