Koh Chang en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Koh Chang en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Koh Chang en terug naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

26 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

We hebben een dagje snorkelen voor de boeg en worden al bijtijds opgehaald om naar de boot gebracht te worden. We hebben een boot met duikers en snorkelaars, ongeveer 15 personen. We varen in ongeveer anderhalf uur naar Koh Rang, onderdeel van het National Park en hebben daar 2 plekken om te snorkelen. Door de ruige zee worden de Belgen aan boord wat bleekjes rond de neus en een Duits meisje moet de vissen voeren. Als we bij de duikstek/snorkelplek zijn is het water enigszins troebel en is niet niet zo helder als we gehoopt hadden maar we zien toch mooi koraal en mooie vissen.
Vrijdag hebben we een stranddag.... het waait alleen nogal hard en je wordt gezandstraald aan het strand. We lopen een resort op en mogen daar voor 100 Bath lekker uit de wind aan het zwembad liggen. Lekker relaxed, drankje erbij, lekker lunchen, beetje plonsen.... lekker relaxen!
Op zaterdag huren we weer een scooter en gaan naar de Klong Plu waterfall midden op het eiland. Als we aankomen kunnen we onze scooter parkeren voor 20 Bath en we lopen naar de kassa zo’n 30 meter verderop, wat blijkt: als je een ticket koopt voor de waterfall kun je je scooter daar gratis parkeren...... de slimmeriken vangen mooi alle scooters voor de poort op en hebben zo een leuk inkomen!
De volgende ochtend wordt Hans al vroeg opgehaald om te gaan duiken, hij gaat naar dezelfde stekken in het Marinepark als waar we vandeweek gesnorkeld hebben. Het is gelukkig mooi helder en redelijk zonnig weer en de zee is rustiger als afgelopen week.
Monique gaat ’s middags naar de Thai Cookingclass en maakt verschillende Thaise gerechten. Nam, de leidster verteld veel over de kruiden en hoe ze gebruikt worden, ook is het een lekker snelle keuken: als alles gesneden is duurt het hooguit 5 minuten voordat het gerecht klaar is.
Omdat we inmiddels het eiland al wel gezien hebben gaan we maandag het strand op en huren een kayak, er liggen wat eilandjes voor de kust en het zit er allemaal erg aantrekkelijk uit! Als we aan komen peddelen blijkt wat vanaf de kust een mooi strandje leek, van dichtbij toch niet zo idyllisch te zijn en het gaat nog regenen ook..... we trekken de kayak op de kant en schuilen onder een boom. Gelukkig duren hier de buien maar even en het blijft gewoon warm dus als de bui voorbij is besluiten we rond het eilandje te varen. Als we om de hoek komen worden de golven echter dusdanig groot dat dat plan gauw voorbij is en we terug gaan. Dan maar langs de kust naar Lonely Beach. We vinden dat we met dat roeien wel een coctailtje verdiend hebben en hebben lol om een Duitser die een of ander opblaasbedje heeft wat met wind gevuld moet worden en dus niet zo goed lukt. Pas als zijn vriend komt helpen begint het iets te worden en kan hij lekker zonnen. Als we weer vertrekken krijgen we in de gaten dat wijzelf zometeen de attractie van het strand zijn.... de golven zijn erg hoog en we proberen een plan te bedenken om de branding door te komen. De eerste twee pogingen mislukken en we liggen in een deuk als we ons voorstellen om met de kano op onze kop over de weg met haarspeldbochten terug te gaan. Dan ineens zijn daar die twee Duitsers om wie we net zo hebben gelachen en ze trekken ons mee uit de branding... Super! We zijn er door en kunnen terugvaren.
De laatste dag op Koh Chang is al weer een feit, we gaan eerst een stuk wandelen, langs het olifantenkamp de weg omhoog, daar blijkt ook weer een waterval te zijn maar het laatste stuk is redelijk onbegaanbaar en we laten de waterval maar voor wat ie is. We lopen terug naar de Mainstreet en nemen een taxi naar Lonely Beach, daar liggen we lekker in de schaduw van een boom op kussens bij een strandbar, we drinken er een lekker coctailtje en plonsen af en toe lekker de zee in. Tegen 5 uur nemen we nog een heerlijke Oil-massage op het strand. Als we de taxi terug nemen wordt het al weer donker. We eten ’s avonds voor de tweede keer deze week bij Ziva, een heerlijk Italiaans restaurant met ook nog eens lekkere rode wijn. De eigenaresse is een Italiaanse die al 13 jaar haar restaurant op die plek heeft, ze is erg attent en een goede gastvrouw! Na het eten als afsluiter een potje poolen in Filou’s

Woensdag zijn we om 06.00 uur opgehaald door de minivan en zijn nu in Bangkok waar we nog een nachtje blijven. De laatste dag gaan we langs het Grand Palace, en nee, we mogen weer niet binnen..... we zijn net onder het poortje door en worden terug gefloten: alleen voor Thai vandaag! Het park voor het paleis ziet helemaal zwart-wit van alle mensen en ze krijgen allemaal voor een habbekrats te eten en te drinken en kunnen er massage krijgen, voor degene die geen tijd hebben gehad zijn er zelfs kapsalons onder de partytenten, scouts ruimen alles op en schoolkinderen delen water uit. De drukke straat bij het paleis is afgesloten voor verkeer zodat iedereen, of eigenlijk de Thai dus, veilig afscheid kan nemen van de koning. We gaan verder naar de pier en varen naar Chinatown waar we lekker wandelen door de drukke straten en steegjes op zoek naar visjes voor de collega van Monique en gekleurde lampjes. Allebei gevonden! Om een uur of 5 met de boot weer terug en een borrel gepakt, nu kan het nog! We gaan in zee met een parapluverkoper en kopen er twee, zijn avond begint goed! Dan nog even lekker zwemmen bij ons hotel en douchen. We hebben net gegeten en over 2 uur worden we door de taxi die ons naar het vliegveld brengt opgehaald en vliegen we weer naar huis. Het was weer een heerlijke vakantie!

• 27 Oktober 2016 - 20:22

Sjan:

Leuk verhaal weer goede terugreis en tot gauw xx

• 27 Oktober 2016 - 20:39

Dennis:

Heb je nog kunnen winnen met poolen?... of ben je wellicht gehusseld? -net als bij die parkeerplaats van de scooters.... ;-)