Bangkok, thaiboksen, drinks en food - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Bangkok, thaiboksen, drinks en food - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Bangkok, thaiboksen, drinks en food

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

12 November 2018 | Thailand, Bangkok

We zijn om 10.15 uur op Bangkok AirPort geland, nu gaan we uitproberen wat M op Facebook gezien heeft. We lopen de eerste immigratie, waar zo’n lange Efteling rij staat, voorbij en lopen door. Daar is nog een immigratiedienst, en het is waar! Geen rij, 12 douaniers om uit te kiezen en we kunnen zo door. Na de douane een stukje teruglopen voor de bagageband en onze backpacks liggen er al op, we zien de rest van het vliegtuig nog in een lange rij staan. Even pinnen, bakje koffie en meteen kleine bathjes scoren. Dan zoek naar de 60 Bath bus die ons naar hoek Soi Rambuttri/Koh San brengt. Staat gewoon achter de taxi’s en vertrekt ieder half uur, mooi geregeld! We kunnen bij het hotel meteen de kamer in, o… uh… Niet aan de kant van de moskee graag….. gelukt! De 12 zit al in de klok dus we scoren een Singha en een Sangsom-cola en een portie springrolls, lopen een rondje en vinden dat we aan een heerlijke Oilmassage toe zijn, lekker een uur genieten. ‘S Avonds een rondje over Koh San en eten bij Magic Max met zijn goochelkunsten. Zondag eerst lekker ontbijt en dan naar de Prayataxiboot. Onderweg komen we langs een zijstraatje waar ze een arena aan het opbouwen zijn voor Thaiboksen, de portier zegt: Tonight tenfortifive, is free! Nou dan gaan we vanavond maar even kijken! We stoppen bij Wat Arun, de oudste tempel van Bangkok die dit keer niet in de steigers staat, nu zien we pas goed hoe mooi die is met al het mozaïekwerk. Er is vanalles te doen en de mensen zijn mooi aangekleed, even zijn we bang dat het Buddhadag is maar dat is niet zo gelukkig

• 12 November 2018 - 12:18

Hans En Monique :

Het tweede deel viel weg: Dit gedeelte van de stad bestaat 250 jaar en daarom is het feest. We gaan verder met de boot richting Chinatown en komen weer uit op ons stekkie op de kruising en kunnen ons weer vergapen aan de tuktuks, brommers, bussen en taxi’s die kriskras door elkaar heen rijden. Als we terug bij het hotel zijn gaan we nog even zwemmen, je hoort het sissen als we het water inspringen, zo warm hadden we het gekregen. Daarna lekker douchen, naar Mr. Thai om te regelen dat we morgen naar National Park Khao Yai kunnen en hapje eten. En dan is het Tenfortifive en gaan we maar eens naar het Thaiboksen; als we aankomen is de arena helemaal afgebroken…. Uh… no boksing? Yes,yes, zegt de Thai was at 18.30……. uhhhh he told us Tenfortifive…. Wat bleek…. Vanaf Tenfortive zouden we onze auto daar kunnen parkeren, for free dat dan weer wel. Ons Thaiboks avontuur kreeg een abrupt einde

• 12 November 2018 - 13:52

Sjan:

ach wat jammer, maar lekker herkenbaar dat dan weer wel op naar de volgende avonturen

• 12 November 2018 - 15:57

Nelly:

Hé luitjes
    Heerlijk om jullie verhalen weer te kunnen volgen

• 13 November 2018 - 08:56

José:

Haha, lekker herkenbaar. Dat van die douane immigratierij moet je me toch nog eens uitleggen.
    En ja mr. Thai, daar boeken wij ook meestal....
    Veel plezier samen en ik probeer jullie te volgen als ik ook 'in het buitenland vertoef'.
    Liefs
    José