Politiecontrole en Fang Hospital - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Politiecontrole en Fang Hospital - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Politiecontrole en Fang Hospital

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

19 November 2018 | Thailand, Chiang Mai

We hebben voor 5 dagen een scooter gehuurd om een rondrit door het noorden te maken. Nog voor we Chiang mai uit zijn krijgen we politiecontrole. Alle scooters vd weg. De agent wilde ons internationaal rijbewijs zien...., die hadden we nog maar was in 2016 al verlopen. M alvast geopend op de foto en agent bleek helemaal lyrisch over de stempel vd ANWB, hij zag niet eens de datum. We waren de enige die zonder boete door mochten rijden.... we gaan eerst op zoek naar de tempel met de boeddha die we 2 jaar geleden in aanbouw zagen. Het ziet er prachtig uit, alles tot in detail afgewerkt. Eigenlijk per toeval komen we langs de Blauwe Tempel, ook mooi maar erg een antwoord op de witte tempel, veel kitsch. We rijden door op zoek naar hotel, dat blijkt in de dorpen nog niet zo makkelijk.Net voor het donker Een kamer gevonden net voorbij Tha Ton. We frissen ons op en gaan een stukje lopen terug naar het dorp om wat te eten. Bij straatkar is het gezellig druk. We krijgen een kaart met foto’s van gerechten dus bestellen is makkelijk, biertje en cola erbij, scheutje Sangsom uit de tas en lekker gegeten. We hebben 4 gerechten en mogen ongeveer 8 euro afrekenen.

Na het ontbijt rijden we verder op zoek naar de hotspring. Eerst zo’n weg die op houd en overgaat in zand en geulen. Een stuk gaat M mee maar dan houd ze het voor gezien. Terug naar de hoofdweg dan maar. We komen bij de entree van National Park en betalen 300 Bath pp entree, Thai betalen maar 40, zo gaat dat hier. Parkeren onze scooter en lopen het betonnen geschilderde pad op naar de hotspring. Er blijkt geen poel te zijn om te zwemmen, jammer! We lopen terug en M glijd uit over het pad, we denken allebei :shit een schaafwond.... tot ze op staat: er hangt een flap vel bij de knie los en we kijken op het bot..... meteen dichtdrukken en 20 mtr verder is een koffietentje waar we heen gaan om dokter te bellen. M wordt naar ziekenhuis in Fang gebracht, H er achteraan op de scooter. Het ziekenhuis in Fang is een echt dorpsziekenhuis, M wordt in een rolstoel gezet die bijna uit elkaar valt en naar de kant gereden om te wachten. H kan met auto terugrijden naar National park om andere scooter op te halen. Er wordt een bordje aan de rolstoel gehangen met naam en vanalles in het Thais en ze mag de emergency room in, daar weer wachten bij huilende familie van wie vader achter gordijntje geholpen wordt, naast de rolstoel nog een bed waarop iemand aan de beademing ligt. Dan valt plots het licht ook nog uit. Gelukkig gaat de beademing door..... als de elektriciteit het weer doet komt de ladyboy zuster M halen en mag ze op een bedje afgedekt met plastic zak om te worden gehecht. Gelukkig gaat dat allemaal goed. De spuiten doen zeer en ook het hechten is pijnlijk maar voor 717 Bath, nog geen 20 euro, is ze weer opgelapt met 9 hechtingen en krijgt voor de hele week verband, sterilisatievloeistof, alcohol, antibiotica en paracetamol mee. De tetanusprik was gelukkig nog geldig dus hoefde niet. H heeft inmiddels een hotel geregeld en achterop de scooter er naar toe. We gaan langzaam lopend naar de walking street, eten wat en vinden een kroegje waar we nog lekker wat borrelen. Het was me het dagje wel....

• 19 November 2018 - 04:13

Franca:

O godoggod god god god god beterschap xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 November 2018 - 10:56

Monique :

Ohh kiek toch , gaat het wel?

• 19 November 2018 - 15:38

Mar :

Doe je een beetje rustig aan! Beterschap en toch heel veel plezier!!!!

• 19 November 2018 - 20:16

Sylvia:

O jeetje wat een pech,hoop dat het allemaal goed komt .
    Nog een fijne vakantie