Scooteren, Yingpee, Loi Kratong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Scooteren, Yingpee, Loi Kratong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Scooteren, Yingpee, Loi Kratong

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

24 November 2018 | Thailand, Chiang Mai

Maandag ochtend eerst een nieuw, schoon verbandje op mijn knie. H heeft de taak van verpleger in de vakantie. De

pijn valt gelukkig reuze mee dus we kruipen weer op de scooter en verlaten Fang. We doen het rustig aan met veel stops en dat gaat prima. Als we onderweg WiFi hebben boeken we een hotelletje in het volgende grote stadje Chiang Dao. Als we aankomen blijken we een mooie tuinkamer met terrasje te hebben. We parkeren de scooter en lopen naar het “centrum”, dat stelt in de dorpen niet zo veel voor maar we vinden een aardig tentje waar ze Springrolls en een drankje hebben dus we vermaken ons prima. Ook nog een hapje gegeten daar maar al snel blijkt dat de Thai daar zo rond 8 uur toch allemaal op één oor gaan. We scoren nog wat bier en cola, Sangsom hebben we nog en gaan lekker op ons terras bij het hotel zitten. Kan het pootje van M ook mooi omhoog.

De volgende ochtend rijden we verder naar Chiang Mai. ‘s Avonds hebben we afgesproken met Oscar en Kees bij Loco Elvis, zij gaan vanuit CM 14 dagen met de motor toeren. Het is erg gezellig!

Op woensdag besluiten we zo’n foute toer te doen die je overal heen brengt, tijgers, cobra show, crocodilefarm, Longnecks bij een Karendorp en orchideeënfarm. De entree bij het Longnecksdorp vonden we té gortig en dat hebben we al ooit gezien. Vooral bij de krokodillen zagen we dierenmishandeling. De tijgers en slangenshow waren wel aardig om te zien en de orchideeën waren prachtig! Maar eigenlijk zó niet ons ding. Op donderdag toch maar weer een scooter gehuurd en richting Doi Saket, de op een na hoogste berg van Thailand. Het is de dag van Yingpee/Loi Kratong en als we tanken is het bijna zo gezellig dat ze willen dat we er blijven. Er wordt gedanst en bier gedronken, wij toch maar niet, moeten nog een stukje rijden want vanavond is het Yingpee festival in Chiang Mai. Het is een drukte in de stad, iedereen loopt met bloemen en wensballonnen. Wij kopen ook 2 ballonnen en een Kratong, zon bakje met bloemen wat je in de rivier laat zakken en dat als het wegdrijft je zonden van het afgelopen jaar met zij meeneemt. De duizenden wensballonnen in de lucht is geweldig om te zien. Het Haagse hele avond door. Wij laten de onze op de centrale brug op. We schuifelen voetje voor voetje naar een mooi plekje. Het is echt prachtig!!!!

Op vrijdag gaan we In CM naar de Wat Chedi Luang, hij was af ergens in 1400 en heeft meerdere aardbevingen doorstaan. We kopen wat bladgoud en M plakt het bij de Boedha op de knie en H op zijn rug. Baat het niet dan schaad het niet! Je kunt kletsen met de monniken die Engels willen leren en we schuiven even aan, hij vertelt over het boeddhisme en dat hij zeker 4 jaar deze studie wil doen om een goed boeddhist te zijn. We drinken en eten nog wat en gaan dan met de nachtbus naar Bangkok. Daar nemen we het vliegtuig naar Surat Thani om nog lekker een weekje naar Kho Tao te gaan. Sabai Sabai..... relax!

• 24 November 2018 - 05:28

Sjan:

Heerlijk allemaal ben benieuwd naar jullie foto's van de wensballonnen

• 24 November 2018 - 05:26

Sjan:

Oeps die stonden er al op haha mooi hoor

• 24 November 2018 - 07:09

Carla En Riny:

Hallo leuk om dit te zien wel erg laat helaas!! Wij wensen jullie nog fijne dagen en tot in ons koude kikkerland!!

• 24 November 2018 - 10:36

Monique:

Sneller dan het licht Sjan!