Koh Tao, Koh San road en weer naar huis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu Koh Tao, Koh San road en weer naar huis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hans en Monique - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Koh San road en weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Hans en Monique

24 November 2018 | Thailand, Koh Tao

We nemen de Ferry naar Koh Tao en komen om 19.15 aan. We delen een taxi met 2 meiden en gaan naar Sairee Beach waar we een hotel aan het strand geboekt hebben. Zondag gaan we eerst de duiken regelen voor H de komende dagen, en lopen dan het pad langs het strand af. Bij AC bar beach club is een lekker zwembad met ligbedden, en voor een drankje mag je hier gratis gebruik van maken. Een lekker plekje voor de komende dagen! H moet op maandag om half 6 op voor vertrek naar boot van de eerste duiken. M blijft nog lekker liggen. Dinsdagochtend H weer

Vroeg eruit en het is mooi zonnig.... tot een uur of 2 dan, daarna valt het met bakken uit de hemel. We zitten lekker in een open barretje aan het strand en vermaken ons toch wel. Samen de laatste hechtingen van M eruit gehaald, scheelt ook weer een ritje ziekenhuis. S’avonds lekker naar Fizz beach lounge, lekker karafje wijn en daarna of een afzakkertje bij Choppers waar we 2 meiden uit Veghel tegenkomen. We staan ook nog op de foto op de Facebookpagina van Choppers, leuke mensen zien ze graag he :wink:. Donderdagochtend nemen we de ferry naar Chumpon, en we hebben er waarschijnlijk een neus voor maar vinden weer een leuk barretje waar we lekker kunnen borrelen, enige minpuntje maar ook meteen het leuke eraan is dat er weer geen Engels gesproken wordt, dus met handen en voeten onze bestelling door gegeven. Het bed in ons hotel is zo’n in plastic ingepakt nepleren geval. H slaapt goed M helaas niet. Het ontbijt is ook niks, rijstsoep, onbestemd vlees, een soort oliebollen en koffie van 3 dagen geleden..... als we richting de bus lopen scoren we een heerlijke koffie bij Starbucks, dat smaakt! We gaan met de bus naar het vliegveld. Het is zo gepiept daar, er is 1 Gate en er vertrekken 3 vluchten per dag. We landen op Don Mueng in Bangkok en vragen wat een taxi kost. Ze vragen 800 Bath, dat doen we niet en pakken de bus voor 50 Bath naar hoek Koh San/Soi Rambutri. Die 700 die we overhouden slaan we wel stuk op het terras! We gaan nog op zoek naar een gong maar komen terug met ieder een nieuwe backpack, die van de Lidl heeft 3x een reis en totaal 15 weken prima dienst gedaan maar is toe aan vervanging. We dingen af en betalen 2000 Bath, zo’n 56 euro, voor 2 prima bags! Dan nog even naar Koh San road, bij een kroegje met lekkere muziek krijgt M haar Sangsom-coke in een Bucket, H nog lekker een Singha en genieten van wat we allemaal zien. De bergvrouwtjes met de rrrrttt rrrttt kikkers, hoedjes en armbandjes, de ladyboy in de bediening, de toeristen, de luide muziek die je door elkaar hoort. Af en toe checken hoeveel bathjes we nog hebben. We besluiten de laatste op Soi Rambutri op te maken, M probeert nog een hoedje te scoren en het lukt met de laatste 100 Bath, helemaal blij! Nog lekker geslapen, ontbijtje en met de 60 Bath bus naar het vliegveld, de “kassiere” moet nog een boodschap doen dus krijgen we een rondje extra van de chauffeur. Op het vliegveld is het druk, we kopen nog een koffie en een broodje, hadden de borg van hotel weer terug, en horen “last call” voor onze vlucht. De pas erin dus! Net op tijd, we zitten nog niet op onze stoel en de deuren sluiten. Na een fijne vlucht haalt Anne ons op en thuis zetten we alle elektrische kachels aan en stoken we de houtkachel op. We slapen we weer in ons eigen bed, ook weer heerlijk!

Waar gaan we volgende keer heen?

• 02 December 2018 - 06:55

Sjan: